Wednesday, August 02, 2006

DE KOP IS ERAF!

"Zou het me nog lukken, kon mijn lichaam een kleine duurloop uberhaupt nog wel aan". Het is inmiddels minimaal 17 jaar geleden dat ik een duurloop heb gelopen, dus twijfels over het realiteitsgehalte van deze onderneming bleven door mijn hoofd spoken. Daarom besloot ik gisterenavond om de sportschoenen aan te trekken voor een testloop. Bij gebrek aan goede loopschoenen trok ik met mijn tennisschoenen aan mijn voeten om 22.15 de deur achter mij dicht om de duisternis in te rennen. De eerste honderd meters vielen zwaar en alles in mijn lichaam kraakte en piepte, maar langzaam voelde ik een bepaalde cadans ontstaan. De route werd bepaald door mijn gevoel. De eerste testloop eindigde na 15 minuten. Weer thuis gekomen pakte ik direct een plattegrond en centimer uit de kast om te berekenen welke afstand ik in deze 15 minuten nu ongeveer had afgelegd. Ik kwam uiteindelijk uit op 29 centimer op een schaal van 1-10.000. Bijna 3 kilometer en dat viel mij helemaal niet tegen. Nu de andere 39 nog!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home