Monday, May 21, 2007

AL WEER 40 DAGEN VERDER............

Poeladvies Ren voor Leven Pepijn Wigmans Steltman
..... en er is in die tijd veel gebeurt!

Op vrijdag 13 april hebben wij een rondleiding gehad in het Ronald MacDonald Huis Leiden door Caroline Kooiter, zelf ook in training voor de halve marathon van Wenen. Teun de Reede van "Het op Zondag" kwam voor de rondleiding langs voor een groepsfoto ter illustratie van een artikel in dit Leidse krantje over Ren voor Leven. De aansluitende gezamelijke training heb ik aan mij voorbij laten gaan omdat ik de avond ervoor nog had gelopen en ik niet gelijk alles weer wilde forceren ......... en Matthijs was trouwens jarig en dat gingne we bij de familie Brom vieren met een BBQ-tje.
Het op Zondag 6 mei 2007-10001


Zondag 15 april stond ik voor 09.00 uur in de duinen van Katwijk. Het was prachtig weer en Lou en Pepijn gingen gelijk mee naar het strand (zij waren de eersten op het strand). Het lopen in de duinen op het schelpenpad was erg zwaar zeker door het sterk glooiende landschap. Na een rondje van ca. 3 kilometer en wat rekken en strekken tussen de konijnenkeutels over het duin gestoken naar de vloedlijn en langs het water naar de boulevard gelopen. Daar werd ik enthousiast ontvangen door Pepijn en hebben we met z'n drietjes heerlijk ontbeten bij een strandtent in het heerlijke april-zonnetje. Toen wij rond elven weer vertrokken was het al aardig volgelopen op het strand.

Ondertussen de trainingsbelasting weer voorzichtig aan het opvoeren zonder enkels en pezen te zwaar te belasten. Al snel liep ik weer stukken van 15 minuten met 5 minuten wandelen tussendoor. Eerst 3x15 minuten later uitgebreid tot 5x15 minuten. Tussen de rushes door 5 minuten wandelen en drinken. Ik ben inderdaad begonnen met het lopen met een drinkriem om aan te leren goed vocht te blijven innemen.

De band van de hartslagmeter heb ik trouwens weer gevonden, maar ik loop nauwelijks meer op de hartslagmeter. Alles gaat nu op gevoel. Ik heb hem nog wel eens om, om af en toe te checken of mijn gevoel klopt en meestal is dit het geval. Loopt heerlijk zonder dat zenuwachtige gepiep van het horloge.

Met het aantal kilometers ging het ook goed vooruit. Inmiddels ben ik de 15 kilometergrens gepasseerd en lig daarmee goed op schema naar de 21 kilometer van Leiden van 10 juni. Minimaal 1 keer per week loop ik naar de boulevard van Katwijk heen-en-weer wat een afstand is van ruim 15 kilometer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home