Wednesday, March 21, 2007

TEGENSLAG

Marathon New York 2007 Wigmans Poeladvies Steltman
Ik ben deze morgen even langs de huisarts gegaan om naar mijn enkel te laten kijken. Gisterenavond na de training kon ik niet meer op mijn rechtervoet staan: Het voelt aan als verzwikt. Ik had na de maximaaltest van vrijdag en na Papendal al wat last van stijf gevoel in mijn rechterenkel, maar dat leek mij geen ernstig pijntje. Volgens de huisarts de voet overbelast en is rust even geboden. Volgende week pas weer voorzichtig aan gaan trainen. Als de pijn niet weg gaat contact opnemen met een sportfysio of de sportarts van het Rijnland Ziekenhuis. Hij adviseerde ook om zo min mogelijk op de verharde weg te trainen. Zijn tip was om in het duingebied bij de Katwijkse watertoren - slechts 10 minuutjes van huis - te gaan lopen: Zachte ondergrond van zand en schelpenpad en iets heuvelachtig. Nu de dagen weer wat langer worden is dat wellicht geen gek idee om meer het duingebied op te zoeken. Eerst herstellen!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home