Wednesday, August 16, 2006

AFWIJKEN

Een schema is er toch om van af te wijken. Met het trainingsschema van My Asics als basis begon ik dinsdagavond aan mijn Rondje Oegstgeest, makkelijk te lopen in 30 minuten en ruim 5 km. Ik had voor het eerst een mp-3 speler op zak voor de nodige muzikale ondersteuning. Tijdens het rondje -verliep erg soepel- kwam de gedachte op om er nog een rondje aan vast te knopen: Dom, onverstandig en onverantwoordelijk misschien in dit vroeg stadium van trainingsopbouw, maar ik wilde weten hoe ver ik kon komen en hoe het voelt om volledig nat te gaan. November 2007 is nog ver weg en dus nog tijd genoeg om van een blessure te herstellen; No pain, no gain. Na 6 kilometer voelde het alsof er een klein steentje in mijn linkerschoen was gekomen. Ik twijfelde of ik hiervoor moest stoppen om het eruit te halen. Heb ik niet gedaan en dat was achteraf maar beter ook, omdat het slechts een blaar bleek te zijn. Na 8 kilometer kreeg ik een behoorlijke dip, maar dankzij Cigarettes and Alcohol van Oasis wist ik mij te herpakken om binnen het uur de 10,5 kilometer te voltooien. Met armen in de lucht kwam ik over de denkbeeldige finishlijn; een echt kicken-gevoel, mijn eerste 10-kilometer. Daarna rustig naar huis gewaggeld, een beetje licht in het hoofd.

You gotta make it happen!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home