Friday, January 12, 2007

DOKTERSADVIES: GA WAT MEER SPORTEN

Alle goede voornemens ten spijt is er in 2006 niets meer van lopen gekomen. Niet dat het aan beleving of motivatie ontbreekt, maar er zijn gewoon genoeg andere dingen te doen. Wel heb ik mij laten onderwerpen aan een uitgebreide sportkeuring in het Rijnlands Ziekenhuis. Aan de uitkomsten van deze keuring kan het niet liggen dat ik straks de finish in Central Park niet haal. De gezondheid en conditie zijn volgens de arts goed tot bovengemiddeld; zijn advies is erl om wat meer te gaan sporten! Saillant detail: Ik ben de enige van de deelnemers die geen overgewicht heeft, maar dit zal voor de mensen die mij kennen geen verrassing zijn. Zelf ben ik wel blij met de uitslag van de longentest. Ondanks mijn verleden als roker heb ik een bovengemiddelde longkracht. Verder zijn mijn bloedwaadrdes in orde en heb ik een lager cholestorol dan de gemiddelde veertiger. Mijn conditionele staat ligt 11% hoger dan gemiddeld.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home