Wednesday, May 30, 2007

STERK DE GEEST, ZWAK HET VLEES !!

Andrew mailde mij gisteren dat hij zijn trainingrondje van maandag had moeten staken vanwege een scherp stekende pijn in zijn linkerkuit. Vandaag velde de fysiotherapeut het oordeel: TWEE WEKEN RUST! De Halve van Leiden zit er voor hem dus niet in. De weg naar de New York City Marathon 2007 zit voor de meeste lopers van Ren voor Leven vol hobbels (lees: blessures, pijntjes, kwaaltjes en andere lichamelijke ongemakken). Zelf heb ik ook al gedwongen rust moeten nemen in de afgelopen maanden en je voelt het lichaam constant tegensputteren. Mocht gezondheid iemands belangrijkste drijfveer zijn voor het lopen van marathons, dan adviseer ik hem/haar daar onmiddelijk mee te stoppen want het trainen voor en lopen van een marathon kan niet gezond zijn. De eerste loper van een marathon (490 v.Chr.) -de Atheense boodschapper Philippides- viel na de meet niet voor niets dood neer. Ongezond dus! Maar ja, eerzucht en geldingsdrang hebben wel vaker een ongezond tintje.

Ondertussen had ik maandagavond mijn trainingsrondje wel zonder noemenswaardige fall-out kunnen afronden, hoewel de kilometers mij zwaar vielen: De gezamelijke training van vrijdag nog in de benen (ruim 15 km in 4x 25'z1/z2 & 1'wandel/drink temperatuur rond 20 graden) en die middag had ik ruim 2 uur door Naturalis geslenterd, hetgeen ook vermoeiend is voor lichaam en geest. Desondanks was ik toch nog tot een redelijke prestatie gekomen (ruim 14,5 km in 3x 25'Z1/Z2 & 6'wandel/drink).

Vanavond wederom kilometers maken: Nog 11 dagen tot de Halve van Leiden.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home