Tuesday, June 05, 2007

MOEDER, WAT WORDT HET HEET!!!!















De weersvoorspelling voor zondag 10 juni belooft voor ons lopers niet veel goeds. De temperaturen dreigen aanstaande zondag de 25 graden Celcius te overstijgen. Ik vrees dat vele van de duizenden lopers die zich hebben ingeschreven voor Leiden de finish niet zullen gaan halen. De organisatie is zich aan het beraden over het inrichten van drinkposten om de 3 in plaats van 5 kilomter (internationaal voorschrift bij temperaturen boven de 28 graden). Bianca & Sabine hebben al aangeboden met sportdrankjes en andere dorstlessers bij de Stevenbrug te zullen posten. Heerlijk en waarschijnlijk levensreddend zo'n extra privé-drinkpost op ca. 4 kilometer van de finish. Dominique zal met de supportersboot op de Korte Vliet trachten mij bij te houden met zijn tuindersflet en daarna proberen eerder bij het Galgewater en finish te zijn dan ik. Voor wat betreft dat laatste zet ik al mijn geld op Do.

De trainingen van vorige week waren wisselend gelopen. Woensdag ging ik redelijk stuk en voelde mijn benen na 10 kilometer niet goed. Bang voor blessures door overbelasting heb ik uit voorzorg een groot stuk van de laatste 3 kilometer gewandeld. Vrijdag tijdens de gezamelijke duurloop van ruim 16 kilometer ging het weer hartstikke goed. Ondanks dat het boven de 20 graden was liep ik steeds gemakkelijker en had ik aan het einde nog energie over.

Het afgelopen weekend lekker uitgerust; ik had uiteindelijk van vrijdag tot en met vrijdag ruim 60 kilometer in de benen. Vanavond gaan de schoenen weer aan voor een klein, rustig rondje (hoop ik!)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home