Tuesday, September 18, 2007

BERICHTJE VAN MARTIJN



Hoi allemaal,

Gisteren heb ik meegedaan aan de Rabobank Twiskeloop in Oostzaan. 31 kilometer volgens de organisator, maar na aankomst waren dat toch wat meters minder: 30,5.

Het weer was warm. Om 10:30 moesten de lopers van 21 en 31 kilometer starten. Ik twijfelde tussen een singlet en een t-shirt en koos voor een t-shirt. Het was nog lang geen 12 uur, en het waaide ook aardig.

Drie rondes van zo'n 10 kilometer moesten worden afgelegd. In een werkelijke schitterende natuur omgeving gingen de eerste 20 kilometer aardig. De laatste 10 waren echter behoorlijk zwaar. In het begin werd ik nog wel eens ingehaald, en die mensen maken dan nogwel eens een praatje met je, waardoor je automatisch hun tempo gaat volgen, te hard dus. Er waren 2 drinkposten, één na 6 km de ander na 4 km, en na 23 km was mijn eigen drinken nagenoeg op waarna de krachten uit me begonnen te vloeien, dan duurt het lang tot zo'n drinkpost.

Op de streep, was het ook wel duidelijk dat ik wat harder had gelopen. Een tijd van 2h 47m, maar ik kan je vertellen dat ik een extra 12km niet gered zou hebben. De rest van de zondag was ik dan ook wel uitgeteld.

Aanstaande zondag doe ik de Dam tot Dam loop. Aangezien dat maar 16km is, hoop ik jullie vrijdag tijdens de training te zien!

groeten,
Martijn

0 Comments:

Post a Comment

<< Home