Friday, July 13, 2007

HARDNEKKIG

Van het bezoekje aan de sportschool is het vorige week niet meer gekomen. Maandag 9 juli wel weer begonnen met lopen, heel voorzichtig omdat de achillespees nog niet lekker aanvoelt. In het begin liepen Andrew en ik in een rustig tempo naar Rijnsburg en had ik totaal geen last van de achilles Na een tempoversnelling op de Oegsgeesterweg voelde ik een lichte irritatie, maar dat hinderde het lopen verder niet. Ook twee snelle rondjes door het Bos van Wyckerslooth overleefde de pees redelijk (totaal afstand 09-07-2007: 6,5 km). Donderdag 12 juli het rondje van maandag iets uitgebreid, qua kilometers en qua tempoversnelling en dat was achteraf gezien natuurlijk niet zo verstandig. Na 1,5 kilometer inlopen en wat rekken en strekken ruim 3,5 kilometer door Rijnsburg en over de Oegstgeesterweg in een stevig Z-3 tempo afgelegd. Dat viel vies tegen en deed de achillespees zeker geen goed. Een licht branderig gevoel kwam op in mijn linkerhiel. De laatste 2,5 kilometers -in een zeer rustig tempo gelopen - gingen op zich wel weer, maar thuis de linkervoet meteen in het ijs gezet en daarna goed gemasseerd met Arniflor: Dat voelde pas goed! De vrijdagochtend was de linkerenkel gelukkig niet stijver dan anders, maar toch wil ik dat een expert er even kijkt.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home