Monday, July 30, 2007

TIJD VLIEGT - ALLEEN IK NOG NIET

Inderdaad, tijd vliegt en ik sukkel er wat achteraan. Ik ben al weer 14 dagen en 4 trainingsrondjes verder. Het lichaam moet duidelijk wennen aan het lopen met hakken; er komen namelijk pijntjes in knieeen en heupen bij, die er in de hakloze periode niet waren. Al met al ben ik niet ontevreden met hoe het nu gaat. De achillespeesblessure lijkt zich iets gestabiliseerd te hebben: Ik heb er veel last van maar het wordt zeker niet erger. 's Ochtends is de enkel vaak wat stijf, maar dat trekt snel weg en met het hardlopen heb ik in de eerste kilometers geen last. De pijn komt pas op als ik teveel moet aanzetten of een te hoog tempo loop. Na een training masseer ik de pijnlijke achillespees met Arniflor-zalf en ook dat lijkt te helpen. De afgelopen 14 dagen 4 keer gelopen: 2 keer ca. 11 kilometer en 2x 14,5 kilometer, waarbij het de ene keer wat beter liep dan de andere. Gisteren liep het fantastisch. In 5x15' 3'p liep ik met gemak het rondje naar de boulevard van Katwijk en vanmorgen nauwelijks problemen met bij het opstaan deze morgen. Jaja, dat geeft de mens weer vertrouwen! Ik heb mij vandaag ook gelijk ingeschreven voor de 30 van Amsterdam Noord op zondag 9 september. Dus dat wordt nog flink wat trainen tijdens de vakantie in Frankrijk.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home