Wednesday, September 05, 2007

DERTIGKILOMETERGRENS

De 30 van Amsterdam Noord komt eraan en het schema van trainer Henk geeft aan dat er in week 35 een weekomvang van 46 kilometer is na te streven, waarvan 1 lange duurloop van 27 kilometer. Maandag de draad opgepakt met een rondje van 20 km, woensdag een klein rondje van 8 km met het idee om zondagmorgen in Roosendaal een rondje van ca. 27 kilometer te lopen om het week totaal op een respectabele 45 kilometer te brengen. Thuis via Gmaps de omgeving rond het adres van Loes en Paul verkend en een rondje uitgestippeld ten zuidoosten van Roosendaal via Belgiƫ en de Rucphense bossen. Zondag om 6 uur uit de veren om een half uur later te starten aan deze lange duurloop. De straatlantarens waren nog aan bij vertrek. De Turfvaartsestraat die ik Gmaps had uitverkoren om mij tot vlak bij de Belgische grens te brengen bleek al snel niet meer dan een onverharde weg die zelfs als zandpad onherkenbaar verdween in een weiland. Ik moest dus al snel afwijken van de uitgestippelde route en liep op gevoel naar de Belgische grens die ik bij grenspaal 239 aan de Steenpaal passeerde. Mijn gevoel bracht mij verder bij het plaatsje Schijf en de gemeente Zundert en ik kreeg de indruk dat het rondje iets groter werd dan de 27 uitgestippelde kilometers. Het lichaam werd op de achtmaalsebaan richting Roosendaal ook echt heel moe; ik was op nuchtere maag vertrokken die ochtend en dat ging zich duidelijk wreken. De laatste kilometers waren echt hel maar na 3 uur en 10 minuten was ik weer back to base. Direct via Gmaps de route nagemeten en kwam op precies 30 kilometer uit. Nog 12 kilometer te gaan, maar die worden ongetwijfeld heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel zwaar.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home