Monday, July 16, 2007

LOPEN OP HAKJES

Zondag tegen tien uur 's avonds waren temperatuur en luchtvochtigheid nog erg hoog -lastig loopweer dus-, maar ik moest de weg op. Met de nieuwe hakverhogingen in mijn schoenen ging ik om 22.10 de deur uit met het idee om 4x15 Z1 5'P te lopen. Vóór het lopen mijn enkels met wat oefeningen losgemaakt. Natuurlijk was ik gedurende de hele training zeer gefocust op mijn linker achilles; hoe ging die zich houden!? Bij iedere stap was ik ermee bezig, iedere 2 seconde een quickscan van die achillespees. Af en toe had ik wat moeite om het tempo rustig te houden en dat dacht ik onmiddelijk aan mijn achillespees te kunnen voelen: Hoe rustiger het looptempo, hoe lager de belasting, maalde er door mijn hoofd. Om 23.15 was ik weer terug met toch bijna 10 kilometer in de benen. De achillespees heeft deze test prima doorstaan en ook vandaag voelt de achillespees niet slecht; ook de ochtendstijfheid is wel eens erger geweest. Dinsdagavond maar opnieuw een poging wagen. Hopelijk kan ik dan ook de tijd vinden om op een zachtere ondergrond te gaan lopen, wat de belasting ook weer minimaliseert. Misschien het strand al moet je daar ook mee uitkijken, want de kans door bliksem getroffen te worden loopt in Nederland gestaag op. Afgelopen zondag was het weer raak. Op Texel werden 3 strandwandelaars getroffen door inslag waarvan 1 persoon het niet heeft overleefd. Vijf dagen eerder waren 4 wandelaars bij de beroemde molens van Kinderdijk door inslag getroffen. Dan maar een wat hardere ondergrond!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home