Tuesday, August 28, 2007

LOPEN ALS GOD IN FRANKRIJK

Afgelopen weekend teruggekomen van 3 weken vakantie in Frankrijk. Een heerlijke tijd gehad met veel zon. De vakantie begon 4 augustus in Parijs en eindigde 24 augustus nabij Saint Tropez. Na een vlotte rit naar de lichtstad begon de vakantie pas echt op een terrasje nabij het Centre Pompidou samen met de familie Brom: Wij met een rosé en brochetta's in het Parijse zonnetje terwijl de kinderen zich uitleefden in de "Strawinsky-fontein" tussen de beelden van Niki de Saint Phalle & Jean Tinguely. De hoofdattractie van Parijs was voor de kinderen natuurlijk een bezoek aan Disneyland Parijs. Heet, druk, lange wachtrijen maar de kinderen vonden het fantastisch tot aan de laatste minuut van de parade 's avonds. De volgende dag vertrokken wij richting Avignon waar wij in Remoulins op onze favoriete camping "la Sousta" een plek hadden gereserveerd. Daar in de Gard zijn wij weer helemaal tot rust gekomen maar is er ook stevig getraind. In de 14 dagen verblijf in Remoulins 4 keer gelopen; 4x rond 7 uur 's ochtends mij uit bed uitgesleurd en de tent uit gestrompeld om te trainen. Ik had tot nu toe bijna alleen maar ;s avonds getraind en dat voelt toch anders. Het eerste rondje rustig aan de omgeving verkend. Bij de tweede trainingsronde had het de hele nacht geregend en moest ik met mijn slaperige hoofd in een paar natte schoenen stappen, want die mochten natuurlijk niet in de tent staan vanwege chemisch gevaar. De derde run was een drama; teveel rosé in de benen deden de eerste kilometers aanvoelen alsof ik er al 3o had gelopen. Halverwege kreeg ik daarbij ook nog hevige buikkrampen die mij tot een sanitaire pitstop dwongen bij een rustplaatsje bij La Croix; met excuses aan Marie Durand en Emelie Rebuffat. De vierde training sloot ik ten slotte af met een persoonlijk record qua afstand van 27 kilometer in 2 uur en 55 minuten. Resumerend in 4 trainingsrondjes ruim 80 kilometer in dik 9 uur gerend langs de Gard en haar wijngaarden en over de Pont du Gard: Het was het eerste jaar dat ik zo in de vroege ochtend dit prachtige Romeinse aquaduct zonder mensen erop kon aanschouwen en dat maakt dit bouwwerk dat op de werelderfgoedlijst staat van de UNESCO nog indrukwekkender. Na de 27 kilometer vond ik het tijd voor een break, want als je te weinig traint dan zul je niet finishen, maar train je te veel dan zal je niet starten. Later die week trokken wij verder naar Frejus naar camping La Baume, waar wij hadden afgesproken met Marcel en Bianca en hun kroost Tessa & Koen. Van lopen aan de Cote d'Azur is het niet meer gekomen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home