Thursday, June 21, 2007

SOMS LOOPT 'T EN SOMS NIET

Ja zo simpel is het met lopen: Soms loopt 't en soms niet. Zondag wilde ik na een gezellige vaderdag als afsluiting een rondje lopen, maar het kwam er niet meer van. Dan loop je gewoon niet. De volgende avond wel gelopen, maar toen liep het duidelijk niet! Ik was de straat nog niet uit of ik merkte op dat ik mijn horloge was vergeten. Dit maakt an sich niets uit, want ik wil toch op gevoel lopen, maar toch voelt het lopen zonder tijd erg naakt en dat is bijzonder voor iemand die in het dagelijks leven nooit een horloge draagt. Na 1 kilometer moest ik een boom opzoeken voor een plaspauze; geen ramp zul je zeggen, maar ik was wel meteen goed uit mijn ritme. Daarna zat mijn gordel met drinkflesjes niet lekker en dat gevoel is niet meer weg gegaan; ook een teken dat het niet lekker loopt. Bij de appartementen met uitzicht op de vogelwijkspeeltuin nam ik het schelpenpad; ik dacht elk stukje minder harde ondergrond is meegenomen (pad is volgens mij niet meer dan 40 meter lang). Natuurlijk kreeg ik het voor elkaar om een stukje schelp in mijn schoen te krijgen en ik moest stoppen om het eruit te halen. Schoen uit, schoen aan en weer verder; zit mijn veter niet goed en tikt heel iritant met het uiteinde tegen de binnenkant van mijn linkerenkel; weer stoppen, veter goed doen, verder, veter zit nog niet goed, weer stoppen... gek werd ik ervan! Na 4 kilometer begonnen mijn linkerenkel en rechterheup wat stijf aan te voelen; ik heb nog wel een stukje door gelopen, maar om nou te zeggen dat ik lekker heb gelopen: Nee!
Gisterenavond liep het gelukkig wel. Ik koos voor een rondje Katwijk en kreeg op de boulevard van deze badplaats het ultime vakantiegevoel door een prachtig rood gekleurde horizon op deze één-na-langste-dag van het jaar. In 01.40 uur 15 kilometer afgelegd in 3 runs van 30 minuten.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home